Hoe het werkt

1. Waar en wanneer kan ik kleren binnenbrengen?

  • In Covid-19 -tijden worden ook onze intakes aangepast.
    • Optie 1: Je woont in Oostende? Stuur dan een mailtje naar hallo@liezelieze.be. Gezien dit voor Liezelieze een werk-afspraak is, én als de social distance-regels in acht genomen worden, dan kan dit georganiseerd worden.
    • Optie 2: Je woont buiten Oostende? Bestel dan via hallo@liezelieze.be jouw voorgefrankeerde Liezelieze-verzendzak. Je betaalt hiervoor 5€ die nadien op het einde van het verkoopseizoen afgetrokken wordt van jouw verdiende totaalbedrag. Wat er in jouw zak mag, kan je hieronder verder lezen.

2. Welke kleren kan je binnenbrengen?

  • Recente merkkledij (check de merkenlijst).
  • Proper, fris gewassen én gestreken, niet grauw of afgewassen. Prints nog mooi.
  • Van goede kwaliteit, zonder vlekjes, pluisjes, gaatjes of ontbrekende knoopjes, enz.
  • Zwangerschapskledij van maat XS tot XXL en kinderkledij van 44 tot en met 122.
  • Naamlabels zijn verwijderd en maatlabels zijn aanwezig.
  • Baby- en kinderschoenen enkel in nieuwstaat (nieuw of amper gedragen).
  • Focus op bio, fair, eco, anders en Belgisch.
  • GEEN Wibra, Zeeman, Primark.
  • GEEN La Redoute, Orchestra, Prémaman.
  • GEEN H&M, ZARA, etc.
  • GEEN Besties en Studio100 van JBC, de rest van JBC wel.
  • Liezelieze doet een duurzaamheidscheck via rankabrand.nl en de app ‘Good on you’. Bovendien gaat Liezelieze op zoek naar een transparant duurzaamheidsbeleid op de website van het merk. Is die er niet in combi met een slechte rating, dan komt het merk niet in aanmerking voor intake.

3. What’s in it for you?

  • Jouw kleren krijgen een tweede leven, duurzaamheid is the new black!
  • Zelf geen gedoe meer. Liezelieze zorgt voor een juiste en faire prijszetting, scherpe en mooie foto’s, maakt voldoende reclame om jouw mooie stuks verkocht te krijgen en zorgt voor de verzending na verkoop.
  • 40% van de opbrengst gaat naar jou en als je die opbrengst terug aankoopt in de webshop krijg je nog eens 10% extra
  • Niet verkochte stuks kunnen na de verkoopperiode van 6 maanden, terug afgehaald worden. Na die 6 maanden krijg je een mail. Als de stuks 2 weken na de mail niet opgehaald werden, dan worden ze bezit van Liezelieze. Deze kleertjes worden dan geschonken aan verschillende goede doelen ter ondersteuning van mama’s in nood.

4. Ook nog dit

  • Staat er een merkje niet op de merkenlijst? Aarzel dan zeker niet om het toch voor te leggen op jouw intakemoment!
  • Iedereen die kleren binnenbrengt, tekent met ‘liezelieze’ een consignatiecontract. Dit betekent dat ik de kleren niet zelf aankoop bij jullie. Jullie stellen jullie kleren ter beschikking van ‘liezelieze’ en wanneer er stuks verkocht worden, krijgen jullie de uitbetaling volgens de hierboven beschreven verdeling.
  • De kleren blijven in theorie te koop aangeboden zolang het seizoen loopt. Het kan echter zijn dat je nog niet meteen jouw stuks ziet verschijnen. Liezelieze zet ook in op pop-up beurzen, de niet verkochte stuks komen dan later in de webshop.
  • Hoe worden de prijzen gezet? Liezelieze bepaalt de prijs. Er wordt een correcte inschatting van een eerlijke prijs gemaakt, afhankelijk van de staat van het stuk, het merk, de collectie,…
  • Hoe weet ik wat er allemaal ingenomen en verkocht werd? Na jouw intake-moment bezorg ik jou een gedetailleerd overzicht van alle stuks die zullen aangeboden worden. Om de 6 weken (vanaf de start van de webshop) krijg je een update van wat verkocht werd en tegen welke prijs. Een uitbetaling gebeurt standaard op het einde van het seizoen.
  • Kleertjes kunnen soms een emotionele waarde hebben, denk maar aan het eerste babypakje bijvoorbeeld. Denk goed na vooraleer je iets in consignatie geeft. Daarmee gepaard kunnen bepaalde stuks er objectief gezien ook wat minder goed uitzien dan hoe jij ze ziet. Jij ziet jouw kleine ukje er nog mee rondlopen, hoe schattig was dat niet? Ik twijfel er geen seconde aan! Maar Liezelieze moet streng zijn om de kopers van jullie stuks niet te ontgoochelen.
  • Is er ook een bakstenen winkel? Nee, voorlopig is die er niet en blijft het enkel bij de webshop, pop-up beurzen en online verkoopfora. Maar wie weet wat de toekomst brengt!
  • Momenteel gaat het enkel over kledij. Slaapzakjes, speelgoed, draagzakken, etc. kunnen voorlopig nog niet.
  • Hoeveel stuks mag je maximaal binnenbrengen? Voorlopig zet ik er geen limiet op. Zodra ik merk dat ik een overvloed begin te krijgen, zal ik dit in de toekomst wellicht wel doen. Maar momenteel: bring it on!